Myślisz, że gdy urodzisz dziecko, nigdy nie uda Ci się przywrócić dawnej figury? Jesteś w błędzie, gdyż osiągnięcie pięknej sylwetki po ciąży nie jest niemożliwością. Musisz jedynie odpowiednio wcześnie zaplanować dietę, najlepiej jeśli zrobisz to już w początkowym etapie ciąży.

Czy tycie w ciąży jest konieczne?

Samo przybieranie na wadze w ciąży jest kwestią normalną, problem pojawia się wtedy, gdy kilogramów przybywa za dużo w krótkim czasie. Jeśli przed ciążą miałaś niedowagę, możesz przytyć od 16-18 kg, natomiast jeśli byłaś otyła, możesz przybrać tylko 7-9 kg. Na Twoją wagę w ciąży składa się waga dziecka, łożyska i wód płodowych. Jeśli to wszystko odejmiesz, powrót do dawnej formy nie powinien być trudny.

Od czego zacząć odchudzanie po ciąży?

Na pewno nie daj się zwieść żadnej diecie cud, która zaoferuje szybką utratę wagi kosztem efektu jo-jo. Zamiast zadręczać się swoją pokaźną sylwetką, zastanów co przeszkadza ci w osiągnięciu idealnej figury. Może błędnie Ci wmawiano, że powinnaś jeść za dwoje? Od czego zatem zacząć walkę o dobrą formę? Na pewno od racjonalnego sposobu odżywiania się.

Nie zastępuj pełnowartościowych posiłków słodyczami, nie folguj również zbytnio swoim zachciankom. Twoje odżywianie powinno być zdrowe, kaloryczne, ale nie przeładowane kaloriami. Nie pewno nie powinnaś odchudzać się będąc w ciąży, zaszkodzisz bowiem sobie i dziecku (2500-2700 kalorii dziennie to dobry punkt wyjścia). Nadmierne objadanie się może grozić nadciśnieniem, zatruciem ciążowym czy obrzękiem. Zachowaj zatem zdrowy rozsądek.

Kobieta w ciąży siedzi wśród łanów zbóż

Kiedy nadmiar ciała staje się problemem

Zwykle zaraz po urodzeniu dziecka jesteś tak zaabsorbowana swoim maluszkiem, że nie dostrzegasz u siebie fałdek tłuszczu i wystającego brzuszka, po prostu pochłania Cię bycie mamą. Problem może zacząć się dopiero wtedy, kiedy będziesz częściej wychodziła z domu.

Zauważysz wtedy inne kobiety, które rodziły w podobnym terminie, ale wróciły szybciej do dawnej formy. Kiedy więc powinnaś zacząć się odchudzać po ciąży? Na pewno okres karmienia piersią nie będzie na to dobrym momentem.

Sałatka z ogórków natalerzu

Zdrowe podejście i więcej restrykcji żywieniowych

Rzadko kiedy będąc młoda mamą masz czas na regularne spożywanie posiłków. Postaraj się jednak to zmienić i znaleźć czas na stałe godziny jedzenia. Kolejną ważną kwestią jest to, co będziesz jadła. Tłusty, panierowany kotlet zastąp lekkim mięsem bez panierki.

Zamiast pięciu bułeczek z jasnego pieczywa, zjedz dwie kromki chleba graham. Ruch również na pewno pomoże odzyskać zgrabną sylwetkę. Znajdź czas na pójście do klubu fitness lub przynajmniej spaceruj 45 minut dziennie.

Jeśli mimo wszystkich Twoich starań, nadal nie możesz powrócić do dawnej formy, przemyśl możliwość skorzystania z pomocy specjalisty. Najczęściej takie spotkanie rozpoczyna się od pomiaru wzrostu i wagi oraz zbadania poziomu wody i tłuszczu w organizmie.

Ustalenie odpowiedniej diety, dostosowanej do indywidualnej przemiany materii, powinno pomóc osiągnąć wyznaczone cele. Na pewno dietetyk wykluczy z Twojego menu wieprzowinę, śmietanę, a zastąpi je chudymi mięsami i wędlinami oraz serem i jogurtem. Staraj się jednak zachować spokój i nie panikuj przed czasem. Może uda ci się schudnąć bez pomocy, a jeśli nie, dodatkowe kontrole u specjalisty to też dla Ciebie doping.