Dzieci to najczęściej wymagających krytyków kulinarnych, z jakimi stykamy się na co dzień. Stworzenie smacznego posiłku, który będzie im pasować, bywa niezwykle trudnym zadaniem, zwłaszcza w przypadku maluchów wybrednych. Nie brakuje jednak pomysłów na potrawy, które mogą one pokochać i jednocześnie my, nie spędzimy całego dnia w kuchni. Co można przygotować na obiad dla dzieci?

Czym kierować się gotując obiad dla dzieci?

Dzieci to istoty, które wciąż rosną i się rozwijają, co za tym idzie, najważniejszą kwestią, którą powinno się wziąć pod uwagę, będzie dostarczenie im wszystkich najważniejszych składników odżywczych, które są budulcem naszego ciała. W ten sposób maluchy nie tylko się najedzą, ale będą to posiłki zdrowe i wartościowe. Jakość jedzenia, w wieku dziecięcym ma niebagatelne znaczenie rozwojowe, jednocześnie już od najmłodszych lat powinno się wyrabiać właściwe nawyki żywieniowe. Jak wiadomo, zdrowie dzieci, to najważniejsza sprawa dla rodziców (maxmama.pl) i dobrze dobrane posiłki stanowią tu podstawę. Każdy z nas może nieco poeksperymentować i do zabawy w gotowanie zaprosić nawet dzieci.

Co na obiad dla dzieci – skąd brać przepisy?

Obiad dla dzieci powinien być zdrowy i pożywny, a także posiadać wszelkie składniki odżywcze, które pozytywnie wpłyną na rozwój organizmu. Dzieci powinny jeść warzywa i owoce, sięgać po ziarna zbóż i pełnowartościowe produkty. Czasem ciężko jest je przemycić w posiłkach, ale w internecie można znaleźć sporo pomysłów na obiady dla dzieci, które one same mogą pokochać. Najczęściej są to przepisy proste, często wydawać mogą się nawet skromne, ale jednocześnie posiadające wszystko to, co najważniejsze, plus dodatkowy walor – wygląd. Dzieci są wzrokowcami, dlatego należy zadbać o właściwe podanie posiłku.

Dziecko trzymające jajka

Pomysły na obiad dla dzieci

Ciężko wymienić wszystkie przepisy na obiad dla dzieci, ponieważ jest ich dużo, do tego każdy ma nieco inne doświadczenie w tej sprawie i nie można zapomnieć o tym, że dzieci są różne. Podstawą z pewnością będą buliony i zupy, których wybór jest całkiem spory. Dziecku można więc podać zupę krem z dyni, albo z czerwonej lub zielonej soczewicy. Dobrym rozwiązaniem mogą być także standardowe rosoły, zupa pomidorowa czy krupnik.

Drugie dania najlepiej, jeżeli są powiązane z pierwszym, mają one pełnić pewne uzupełnienie. Ciekawym pomysłem mogą być frytki z warzyw, placki jogurtowe, ryba w chrupiącej i pysznej panierce, placki ziemniaczane, naleśniki ryżowe z dowolnym nadzieniem, czy popularny kurczak, ale w wersji w panierce z płatków owsianych. Ciekawą opcją jest także risotto.

Jak przekonać dzieci do zdrowego jedzenia?

Często bywa tak, że staramy się gotować zdrowo i smacznie, a i tak niewiele z tego wychodzi, ponieważ nasze dziecko-niejadek, wciąż grymasi i odmawia jedzenia. Jak temu zaradzić? Przede wszystkim nie powinno się na siłę wciskać jedzenia, najlepiej podejść do tematu sprytnie. Przymus nie jest tu rozwiązaniem, a może wzmocnić opór. Przede wszystkim warto rozpocząć właściwą edukację żywieniową. Często w prostych słowach można wytłumaczyć, dlaczego należy jeść dany składnik, warto też pytać malucha, co chciałby zjeść, dając mu do wyboru kilka opcji. Do posiłków może też zachęcić wspólne gotowanie i próbowanie różnych potraw. Od tego, co jemy, zależy nasze zdrowie i samopoczucie, warto więc, aby dzieci miały tę świadomość. Nawet jeżeli początki będą trudne, w przyszłości powinno przynieść to pożądane efekty.