Jak powrócić do dawnej sylwetki po ciąży? Lub ewentualnie jak schudnąć po tymże jednym z najważniejszych wydarzeń w naszym życiu ? Musisz przygotować się na początku na to że nie będzie łatwo i potrwa to trochę czasu 🙂

Odliczanie

Pierwsze 6 tygodni po ciąży to połóg, czyli okres regeneracji organizmu, nie należy on do najprzyjemniejszych, ale nie powinnaś lekceważyć zaleceń lekarza i zapewnić odpowiedni odpoczynek dla organizmu, odżywiać się zdrowo i nie przejmować się dodatkowymi kilogramami. W tym okresie powinniśmy nacieszyć się dzieckiem, poświęcić mu cały wolny czas i dojść do siebie. Po tym okresie będzie można zacząć pierwsze bardziej konkretne aktywności fizyczne.

Kobieta, która jest zadowolona z życia

Powoli, ale do przodu

Po sześciu tygodniach czeka nas kolejne kilka miesięcy karmienia piersią, więc nie powinnaś się rozstawać z dzieckiem na dłuższy czas, więc jeśli uprawiać aktywność fizyczną to właśnie z nim. Spacer, czy wspólna podróż to dobry początek powrotu do dawnej figury. Raz czy dwa razy w tygodniu możesz zostawić dziecko pod opieką męża albo dziadków i wybrać się na zajęcia fitness. Jest to jedyne co możemy robić w tym okresie ponieważ nasze ciało dopiero się regeneruje i potrzebuje do tego odpowiednich warunków.

Wyższa szkoła jazdy

Jak już przestaniesz karmić dziecko piersią, możesz przystąpić do ostrzejszych treningów i pierwszej niskokalorycznej diety. Każdy organizm ma inne potrzeby więc najlepiej udać się do dietetyka żeby ustalił ci dietę i dał inne przydatne porady o żywieniu podczas trenowania. Teraz jesteś już gotowa na trening, udaj się na najbliższą większą siłownie i skorzystaj z porady trenera o trening początkowy, obojętnie czy masz 80 kilo nadwagi, czy tylko dwa – jesteś w stanie osiągnąć idealną sylwetkę tylko poprzez ciężką pracę i samozaparcie.

Jak już masz trening, zaopatrz się w niezbędne odżywki i witaminy zalecane przez trenera i zacznij regularnie chodzić na siłownię, nie używaj popularnego argumentu że nie masz czasu – zawsze jesteś w stanie wygospodarować choćby godzinę swojego czasu, przed pracą, po pracy, późnym wieczorem – bez regularnego ćwiczenia możesz zapomnieć o osiągnięciu swojego celu. Jeśli szybko się nudzisz wzbogać swoje treningi wypadem na basen co kilka dni.

Level Hard

Jak już ćwiczysz te 3-4 miesiące możesz zacząć uprawiać inny rodzaj aktywności, sztuki walki, kolarstwo, wybrać się na narty czy snowboard, bądź nawet wsiąść na konia i oddalić się cwałem w siną dal. Pamiętaj że organizm człowieka jest przystosowany do dużych wysiłków i ruchu, więc siedzący tryb życia munie służy. Po jakimś czasie twoje ciało powinno stawać się coraz bardziej atrakcyjne i wysportowane, twoje samopoczucie będzie coraz lepsze, wzrośnie twoje poczucie wartości i będziesz szczęśliwsza.